رواية العاشق الفصل الثاني 2 بقلم شهد
2
رفيف كانت خلصت شغلها في المطبخ بتاع الفندق وخرجت عشان تتمشي ودخلت الحمام بس فجاة هو دخل وقفل الباب وقرب منها وكانت هتصر**خ شدها ناحيته وكتم نفسها وقال:اهدي
رفيف كانت حاسه بخو*ف وهو سابها وقال:اهدي
رفيف:هو انت
كان نفس الشاب اللي انقذ*ته
أمير هز رأسه وهي قالت:انت ازاي تعمل فيا كده انت مجنو*ن ولا ايه
أمير بهدوء:عارف انك ملكيش حد فهعرض عليكي عرض
رفيف:عرض ايه وبتاع ايه انت شكلك مجنو*ن
أمير:هديكي مليون جنيه بشرط نتجوز شهر واحد
رفيف قربت منه وفجأة ضر*بته بالقلم وقالت بز*عيق:انت واحد مجنو*ن ياريتني كنت سيبتك غر*قت ولا م*ت ولا روحت في دا**هية
رفيف مشيت من قدامه وهو طلع تليفونه وعمل مكالمه ولما خلص قال:هيحصل
في اسكندرية
عيسي كان قاعد مع جده لحد ما جده تليفونه رن ورد
عامر:ايه مستشفي
عيسى بصله واول ما قفل عيسي قال:مستشفي ايه وفيه ايه
عامر:جميلة
عيسي سكت للحظه ورجع قال:مالها
عامر:لازم نروح لها في المستشفي ده واحد معرفه قال إنها هناك وأن البو*ليس اخد الز**فت جوزها
عيسي:طب يلا
في المستشفي
عامر:جميلة حصلها ايه يا دكتورة
الدكتورة:عشان اكون صريحه مكان من الواضح جدا انها مش اول مره يعمل فيها كده
عيسي:يعمل ايه
الدكتورة:أستاذة جميلة متعر*ضة لاعتد**اء ولما جت هنا كانت بتنز*ف الحمدلله قدرنا نوقف النز*يف بصعوبة وده غير الكد*مات اللي عندها،وطبعا مش هقول تاني انه من الواضح انه مش اول مره يعمل فيها كده
عيسي داس علي ايده وخرج وعامر قال:هي ممكن تخرج امتي
الدكتورة:نطمن عليها الأول وبعد كده نشوف
بعد ساعة
في القسم
عيسي لزين صاحبه:عايز اشوفه يا زين لو سمحت
زين:حاضر بس اتحكم في أعصابك لو سمحت
عيسي سكت وبعد شوية اسر دخل وعيسي بصله
عيسي قام وقرب منه وقال:وحياة اللي نايمة في المستشفي ديه ل اوريك
اسر:ديه مراتي واعمل فيها اللي انا عايزوا
عيسي قرب منه وفجأة ضر**به مناخيره جابت د**م وزين بعده عنه بسرعة وندي علي العسكري عشان ياخدوا
عيسي:وحياة امي ل اوريك يا اسر
العسكري خد اسر اللي حاطط ايده علي منا**خيره وخرج
زين:اهدي يا عيسي كده غل*ط هتودي نفسك في دا*هية
عيسي:ماشي يا زين وخرج
تاني يوم الصبح فمرسي مطروح
رفيف كانت داخله شغلها بس وقفها صوته وهو بيقول:متتعبيش نفسك
رفيف لفت ولقيته هو وكان مبتسم
رفيف بض*يق:انت تاني
أمير حط ايده في جيبه وقال:للأسف لز*قت فيكي
رفيف جت تمشي فقال:متتعبيش نفسك وتروحي لانك مر*فوده
رفيف لفت وقالت:بطل هب*ل يا بابا
رفيف مشيت خطوتين ولقيت مدير الفندق قدمها وقال:انسه رفيف انتي مرفودة
رفيف لفت وبصت للي مبتسم بسما*جة وقربت منه فقال:الأحسن توافقي علي عرضي بهدوء
رفيف:خليهولك
رفيف مشيت وهو قال بتحدي:شكلك متع*بة بس انتي غير وعشان كده انا بقيت مصمم وبأي طريقة تكوني ملكي
في اسكندرية
جميلة بدأت تفتح عيونها بو*جع ولقيت امها جنبها واول ما شافتها فاقت بقت تعيط علي عكس ابوها اللي قال بقس*وة:تستاهلي
جميلة عنيها دمعت وزينب امها قالت:فاروق
فاروق:انتي تستاهلي عارفه ليه عشان حذ*رتك وبعتينا كلنا عشانه
جميلة قامت قعدت بو*جع وهو قال:انا كده كده قولت كلمتي من يومها بنتي جميلة من يوم ما اتجوزت الز*فت ده وهي ما*تت بالنسبة لي
فاروق خرج وزينب لحقته
جميلة بو*جع:محدش هيقف جنبي انا السبب في دما**ر حياتي
جميلة قامت وقفت بو*جع وخرجت من الأوضة وطلعت للسطح بتاع المستشفي
جميلة وقفت وغمضت عيونها و.......
في مرسي مطروح
رفيف باب شقتها خبط فقامت فتحت اتفاجات ب اتنين رجاله مسكوها وواحد كتم نفسها
رفيف حاولت تفلت وهما شدوها ورب**طوها في كرسي من الكراسي وحط لازقه علي بوقها وخرج
أمير دخل وقفل الباب وقرب منها وقعد قدمها وهي بتهز نفسها بخو*ف
أمير قرب منها وقال:انا راجل وكلمتي واحده ف قدامك خيارين ملهمش تالت يا ابعت اجيب الماذون يا هعمل حاجة بردوا هتخلينا نجيب الماذون بس هتكوني مكسو*رة وانا مش عايز كده
رفيف دموعها نزلت
أمير قرب منها و.............
#العاشق
Shahd